Jesteś tym, co jesz - jak zaspokoić zapotrzebowanie na witaminy i minerały?

piątek, 25 października 2013

Dzisiaj powrót do mojego ulubionego tematu - zdrowego odżywiania. Oczywiście tak jak Wam obiecywałyśmy w zapowiedzi nie chcemy Was zalewać ogromem materiału przekopiowanym z internetu. Post ten jest dość nietypowy i do tej pory nie spotkałam go na żadnym blogu, więc tym bardziej mam nadzieję, że nie tylko się Wam spodoba, ale i okaże się bardzo przydatny :)






Bardzo często jest tak, że myśląc o witaminie C kojarzymy ją z cytrusami, witaminę E z migdałami. Osoby bardziej wtajemniczone znają i źródła pozostałych witamin i minerałów. Jednak czy kiedykolwiek zastanawiałyście się nad tym ile należy zjeść danego produktu, aby zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na konkretną witaminę? Osobiście nigdy nie zwracałam na to uwagi i przygotowując ten post byłam bardzo zaskoczona. Do tej pory uważałam, że aby zapewnić 100% witamin i minerałów trzeba nieźle się natrudzić. A to nieprawda! Dziś przedstawię Wam jak zaspokoić zapotrzebowanie na 3 słynne witaminy i dwa minerały potrzebne naszym włosom i skórze :)

Witamina A jest nie tylko ważna dla odnowy komórek skóry, ale również kluczowa dla ochrony siatkówki oka. Doskonała ochrona przed bakteriami i negatywnym wpływem środowiska zewnętrznego. 



Witamina C jest głównie odpowiedzialna za naszą odporność. Jednak pełni również ważną rolę w ochronie substancji czynnych przed utlenianiem. Wspomaga tkankę łączną, kości oraz zęby.



Witamina E czyli słynna witamina młodości :) Chroni nas przed wolnymi rodnikami, przyspieszającymi proces starzenia się komórek. 



Biotyna jest idealna dla włosów, skóry oraz paznokci :)



Dzięki temu kwasowi mamy nie tylko zdrowe włosy i skórę, ale również nasz metabolizm zostaje przyspieszony. Przyśpiesza wzrost włosów oraz zapobiega przedwczesnemu siwieniu i łysieniu.



Każda z zaprezentowanych wartości, przykładowo 25g wątróbki, zaspokaja 100% dziennego zapotrzebowania!

Anomalia


11 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post i bardzo ładnie napisany :) Wątróbka zawiera większość witamin, ja zawsze jadam przynajmniej 100g raz w tygodniu, do tego żółtka oraz zielone warzywa gotowane na parze - i zestaw witaminek, łącznie z witaminą C jest dostarczony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są te tabelki, ja koniecznie muszę je sobie wkleić na jedną kartkę i zawiesić na lodówkę ułatwi mi to sprawę bardzo!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post! Już zapisałam sobie zdjęcia na telefonie, żebym w każdej chwili mogła zobaczyć, co powinnam zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post, napisany przejrzyście ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odetchnęłam z ulgą, przejrzałam wszystko i czuję, że nie brakuje mi żadnej z tych witamin:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż żałuję, że nie lubię wątróbki ;) Ale można też jeść marchewkę :) Mnie pewnie brakuje jakiś witamin, bo mam cały czas problem z paznokciami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie zrobiłaś ten post, lubię gdy wszystko jest tak przejrzyście :)
    + Obserwuję i zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny post, mam problem ze zdrowym odżywianiem, może teraz będzie lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to zobrazowałyście, niestety moja dieta jest dość uboga. Głównie są w niej orzechy, kalafior i brokuł, a reszta naprawdę rzadko... Musi się to zmienić :) Trzeba wydrukować karteczki, zalaminować i przypiąć na lodówkę, będzie łatwiej :)

    OdpowiedzUsuń